Sayfalar

27 Ağustos 2014 Çarşamba

YANDAŞ - Uyumsuz serisi üçüncü kitap

Yandaş, Uyumsuz serisinin son kitabı. Size daha önce Facebook'ta bazı sayfaların admini olduğumu söylemiştim. Bunlardan biri de Uyumsuz. Bu kitabı, ben ve sayfamdaki birbirinden tatlı Uyumsuz fanları çok bekledik. Ama beklediğimize değdi. Diğer genç-yetişkin serilerinin aksine yazarımız Veronica Roth kalitesini düşürmedi. İlk kitaptaki kaliteyle son kitaba kadar geldik.




Size konudan bahsetmeden önce ALLEGIANT kelimesini tanımlamak istiyorum.
Allegiant kelimesini İngilizcede tam bir karşılığı yok ama yazara sorduklarında bir davaya sadık olan kimse diye tanımlamış.


Uyumsuzu açlık oyunlarından serisinden sonra düştüğüm boşluk hissi içerisinde kitap ararken keşfettim. O sıralar filminin çekilmesi konuşuluyordu. Konu da ilgimi çekince hemen aldım. Ben distopik hikayeler okumayı seven biriyim. Eğer sizde distopik hikayelerden hoşlanıyorsanız (hunger games, maze runner gibi) Uyumsuz tam da sizin seriniz. Abimin bu kitapla birlikte doğum günümde hediye ettiği 5.dalga kitabından da aynı derecede beklentiliyim.


Konudan kısaca bahsedecek olursak. SPOILER ALARMI! 
(serininin önceki kitaplarını okumayanlar için bol bol spoiler içerir)
Tobias ve Tris’in bildiği dünya yok oldu. Topluluklar devrildi. Artık hiçbir yere ait değiller. Ama Cesurlar bunu öylece kabullenemiyor. Çitlerin arkasında ne olduğunu öğrenmeleri lazım. Önceki kitaplardan tanıdığımız karakterlerimiz Peter,Tris,Tobias,Christina da tabi ki giden takımda. İşte bu grup yola koyulurken kaybedecekleri hiçbir şey olmadığını düşünüyor. Onlar bilmedikleri dünyadan beklentililer ama bunun tek sebebi çitlerin arkasını gerçekten bilmemeleri. Onları bekleyen dünya gerilerinde bıraktıkları dünyadan çok farklı. Gerçekler ise çok ağır.
(SPOİLER SONU)

Tris güçlü duruşundan bir şey kaybetmiyor. Hikayenin gerçek olmadığını bir distopya olduğunu tabi ki biliyorum. Ama Veronica Roth'un kalemi çok farklı. Devrimi balkon camından izliyormuş gibi hissediyorum. Ve bazen Tris'in duruşundan güç alıp merdivenlerden inesim geliyor. O takımın bir parçası olmak istiyorum. Ve işte tam da o anda sadece kitap okumakta olduğumu fark ediyorum.

Yandaş, önceki kitaplardaki isyan havasını sürdürmeye devam ediyor. Uyumsuzda bilgeliğe karşı savaştılar. Kuralsız da topluluklara isyan ettiler. Yandaş da ise hem topluluksuz kalmayı reddediyor hem de insanın içindeki kötülüğe karşı savaşıyorlar. Saflığa karşı savaşıyorlar...

Ne diyorsunuz? Bu savaşta da onlarla mısınız? Yoksa onları yalnız mı bırakacaksınız?

Yazar:


Bir yazar iyidir. Uyumsuz gibi harika bir serinin yazarı daha iyidir. O yazar potterhead ise harikadır. İşte harika yazarımız Veronica Roth Hufflepuff tişörtü ile. Onu sevmemek mümkün değil. Tabi son kitapta George R.R. Martin'e bağlamasaydı iyiydi. Allah belanı vermesin Veronica Roth hala depresyondayım. :(







ALINTILAR











Tobias Eaton, bir zamanlar utancın ismiydi. Şimdiyse alabildiğine güçlü bir isim.

Saç kesimi cici kızlar için değil savaşçı kızlar içindi.

Bir tiranlık biter yerine yenisi gelir. Artık dünyanın böyle döndüğünü biliyoruz.

-burnu neden kanıyor?
-çünkü gerzeğin teki
-gerzekliğin birdenbire insanların burnunu kanattığını bilmezdim.

Birinin hafızasını alırsan, kimliğini de değiştirmiş olursun.

Nereye gidersek gidelim, istediğimizde ayrılabilmeliyiz.


 Annemle babam hiçbir zaman örnek insanlar olmamıştı, hiçbir zaman onurlu yaşamayı dert etmemişlerdi, ama Tris bunlara önem veriyor. Onda annesiyle babasının kanına işledikleri cesaret ve güzelliği görebiliyorum.

Biri düşmanına yakın olma fırsatı sunarsa, hiçbir zaman geri çevirmezsin. Bunu birisinden öğrenmene gerek yok.

''Nerede bir çatışma olsa, orada bitiyorsun sanki. Neyse ki kriz anında sağlam durabildiğin için şükretmeliyiz sanırım"

Kasıntı hep kasıntı.

Aşk seni olduğundan daha fazlası yapar, hayal edebileceğinden çok daha fazlası yapar.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder