Sayfalar

9 Eylül 2014 Salı

Vampir Mektupları Serisi - Morgan Rice

Yaklaşık bir yıl kadar önce -vampir hastası olduğum sıralar- okuduğum, serinin vampir mektupları ismi ile anıldığını geçenlerde e-kitap indirirken tesadüfen öğrendiğim ve oturup yorum yazmaya karar verdiğim kitap serisi.

Sevil bu dört kitabı elime tutuşturunca ben de hepsini üst üste okumuştum. Normalde serilere temkinli yaklaştığım için önce ilk kitabı alıp beğenirsem en yakın kitapçıya gidip serinin kalanını yüklenir gelirim. Tabi teki yirmi beş lira falan olan kitaplardan değil ise bu durumlarda kargo parasını geçecek şekilde bir kaç kitap daha alır. Sabırsızlıkla üç iş günü beklerim.

İlk defa bu seride art arda okuma zevkini tatmıştım. Belli bir dönem sırf Caleb ve Caitlin ile yaşamıştım anlayacağınız. Durum böyle olunca karakterlere bağlanıyorsunuz ve tabi ki ne olacağını daha çok merak edip okurken çok daha fazla zevk alıyorsunuz. Ben sonlara doğru o kadar bağlanmıştım ki serinin üçüncü kitabı olan Aldatılmış'ı bir günde bitirmiştim.

Serinin en gıcık yerini direk söylüyorum ileriki kitaplarda girip sonra da reklam arası gibi en önemli sahnelerde birden araya giren Gül isimli kurt köpeğiydi. 
Kemikler Şehri'ndeki Simon da bana Gül'ü hatırlatıyordu.
Lanet olası gereksiz karakterler.

Bazı yazarlar young adult demeden hiç acımadan özelliklide son kitapta katliam düzenliyorlar resmen. Ama Morgan Rice  ile Cassandra Clare gibileri genç yetişkin romanlarını masal yazmakla karıştırıyor olmalı ki hiç kimseyi öldürmüyor. Ölenler de bir şekilde Allah'ın hikmeti işte geri dönüyorlar. Kadın, sen oturmuş vampir kitabı yazmışsın. Böyle kuru kuru kitap mı olur? Kan gövdeyi götürecek ki tadı çıksın. Bunlar hep Twigliht çakması. Bella kötü örnek oldu bunlara pıtırcık davranışları ile vampir sektörünü pert etti.
Bu geri dönme olayı Percy Jackson'da da çok oluyordu. Filmi sırf Logan Lerman için olsa yine izlenir ama kitabı daha fazla dayanamadım ikinci kitapta bıraktım. 

Diğer kötü yanı ise beni biliyorsunuz istisnalar kaideyi bozmaz kuralı altında bir hikayeyi okurken bölüm başı anlatıcı karakterin değişme olayını sevmiyorum. Tam heyecanlı bir şey oluyor. Hop. Allahın cezası kötü karakter ne yapıyor bir de ona bakalım modu.

Böyle kötülediğime bakmayın okurken baya sevmiştim aslında. Sadece hayal kırıklığına uğramayın diye baştan söyledim. Şimdi gelelim iyi yanlara...
Kitapların başında bulunan ''gerçek hadiseler'' notlarına bayılıyorum. Hepsini oturup hunter günlüğüme not etmiştim tabisi :D
Sonsuz kitap'dan çıkan serinin birbirinden renkli bir o kadar da asi kapaklarına bayılıyordum. Kapağı tasarlayan Punkçı olmalı.)
Gerçi şimdi kapaklar değişmiş. İşte yeni kapaklar


Sonsuz kitabın genel olarak fiyatları düşük oluyor. Ve bu seriye bir gün süpermarkette annenizle alışveriş yaparken rastlamanız mümkün. KitaPerest'in böyle durumlar için tavsiyesi kitaplara doğru hamle yapmadan önce hayırlı evlat moduna girin. İlk defa görmüş gibi kitaplara yaklaşırken en şirin bakışınızı atın ve seriyi fazla da çaktırmadan alışveriş arabasına yerleştirin.
That's my girl/boy ;)
Başarısız olanlar için dip not: zamanla öğreneceksiniz KitaPerest bunun için var.)
Annenizin gazabına uğrarsanız beni tanımıyorsunuz. Annenizi üstüme salmayın benimki bana yetiyor...

Vampir Mektupları serisi en çok indirilen e- kitaplardan da biri. Market taktiğini uygulamadan önce alacagınız riske deyip değmeyeceğini hesaplıyorsanız bunun en kolay yolu ücretsiz olan ilk kitabı google play store üzerinden indirmek gibi görünüyor.



Seriyi bitirince hemen bir sonraki kitaba geçmek istemiştim ama sonsuz yayınları bizi baya bekletti. Ben umudu kesmiştim ama yorum için araştırma yaparken ''yeni'' etiketi ile karşıma çıktı. Şu anda okursam aynı tadı verir mi bilmiyorum ama finali tabi ki merak ediyorum. O yüzden, bir dahaki kitap alışverişimde arzulanmış ile karşılaşırsanız şaşırmayın ve hemen sonrasında blogumda yoruma rastladığınızda.)

Vampir Günlükleri Serisi'nin beşinci kitabı olan Arzulanmış'ta, Caitlin Paine bir kez daha zamanda yolculuk ettiğini fark ederek uyanıyor. Bu kez kendini 18. yüzyıl Paris'inde bolluğun, ferahın, kral ve kraliçelerin ama aynı zamanda da devrimin tam ortasında buluyor.

Gerçek aşkı Caleb ile yeniden kavuştuktan sonra, ikilimiz hiçbir zaman sahip olamadıkları romantik, sessiz, sakin anları elde ediyorlar. Paris'in romantik köşelerini gezerek, aşklarını büyüterek huzurla dolu bir zaman geçiriyorlar. Caitlin, Caleb ile birlikte yaşamak ve anın tadını çıkarabilmek adına babasını bulmak için başladığı arayıştan vazgeçmeye karar veriyor. Caleb de onu alıp okyanusun hemen yanındaki, Orta Çağ'dan kalma kalesine götürüyor. Caitlin, hayatında hiç olmadığı kadar mutlu hissediyor kendini. Ama sahip oldukları bu huzurlu zaman sonsuza kadar sürmüyor.
(Tanıtım Bülteninden)

42 yorum:

  1. merhaba blog keşif etinliğiyle geldim blogun çok tatlı bana da beklerim
    http://suhedanindunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :D ben de senin blogunu çok beğendim ve senin gibi tatlı bloggerları hep beklerim ;)

      Sil
    2. ne demek yazılarını sabırsızlıkla bekliyorum:)

      Sil
  2. Canim merhaba. Bende arzulanmis dahil ondan oncekilerin hepsini okudum. Diger kitaplar ne zaman turkceye cevrilir ve nereden satin alabilirim bilgin var mi?

    YanıtlaSil
  3. seri toplam 11 kitaptan olusuyor. . donusum , sevilmis , aldatilmis son olarakta yazgiyi gectigimiz gun bitirdim.ancak serinin 5.kitabi halen turkceye cevrilmemis. . .merakla bekliyorum. . .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo cevrildi. Arzulanmis 5. Kitabi. Ben okudum. 6. Kitabi bekliyorum ama hala cikmadi.

      Sil
    2. google kitaplarda aradim bulamadim nerden buldun tam adi nedir paylasirmisin

      Sil
    3. millet,
      serinin beşinci kitabı olan arzulanmış yayınlandı.sonraki kitaplar ne zaman yayınlanır bilmiyorum ama araştırıcam ve bununla ilgili bir açıklmama varsa bloga yazarım.
      teşekkürler.

      Sil
    4. Kitapları nerden alıyosunuz

      Sil
  4. Seri toplam 11 kitap dimi?

    YanıtlaSil
  5. evet seri bildigim kadariyla suan icin 11 kitap, morgan rice devam edip etmeuecegini aciklamadi. . .bu arada ben e kitap olarak satin alip tablette okuyorum. . .ama arzulanmisi hala bekliyorum e kitapta cikmadi henuz

    YanıtlaSil
  6. Muhteşem bir seriydi.Bana vampirlerle ilgili kitapları sevdirdi diyebilirim.Bende kitapla birlikte yaşamıştım. Arzulanmış'ı çok merak ediyorum.Umarım en kısa zamanda karşıma çıkar. :))

    YanıtlaSil
  7. Merhaba blog çok iyi birde ben 13 yaşındayım sizce bu kitabı okuyabilir miyim uygun olur mu benim için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle bloguma yönelik güzel düşüncelerinizin beni çok mutlu ettiğini belirtereyim.) ve bence okuyabilirsiniz. sizi rahatsız edecek bir yanı olmayacaktır

      Sil
  8. Çok teşekkür ederim kitabi okunmaya başladım bile

    YanıtlaSil
  9. biraz once arzulanmisi bitirdim nefes kesiciydi. . .6. kitap turkceye cevrildiginde ilk haberdar olan lutfen bloga yazsin. . .sabirsizlikla bekliyorum. . .tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. 6. Kitaptan haber var mı?

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. 6.Kitap çok yakında çıkıyor.

    YanıtlaSil
  13. 6.Kitabı sabırsızlıkla bekliyoruz

    YanıtlaSil
  14. Aynen6 yi sabrszlkla bklyrm :D

    YanıtlaSil
  15. Keşke benimde bisürü kitabım olsa, ama babam almıyor :-( . Zaten ilkokul 2. Sııftan sonra okula gitmeme izin vermedi. ÇOK MUTSUZUM! KİTAPLAR ÇOK GÜZEL. İNŞALLAH BENİMDE OLUR

    YanıtlaSil
  16. yaa 6.kitaptan haberi olan var mı cıktı mı cıkacak mı adı ne ???

    YanıtlaSil
  17. Az önce 8. kitabı bitirdim ve 9. kitap yani Diriliş'i bulamadığım için çıldıracağım. Öyle bir yerde kaldı ki insan merak etmeden duyamıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasil buldun acaba bn arzulanmisi aldm ama dha 7. Kitabi bulamdm ismi nedir cevirildimi turkcye??

      Sil
    2. Merhaba kitabi tablet yada telefondan okuyosan pdf yada epub olarak paylasabilirmisin bana 6.7.8 lazim

      Sil
    3. ilk 5 var devamını bulamadım nerden buldunuz yazarmısınız

      Sil
    4. Meraba ben bir turlu kitaplari bulamadim yurt disinda oldugum icinde burda yok turkcesi falan netten de alamiyirum buraya gondermiyorlar bana pdf olarak falan yollar misiniz yada satar misiniz bana kitaplari

      Sil
  18. Mrhb. Ben bu seriyi tamamıyla nasıl alabilirim. Bi bilgi verir misiniz ???

    YanıtlaSil
  19. Mrhb. Ben bu seriyi tamamıyla nasıl alabilirim. Bi bilgi verir misiniz ???

    YanıtlaSil
  20. Arkadaslar arzulanmis kitabının son iki sayfasını bana atabilirmisiniz yardimci olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  21. Arkadaslar bana serinin sıralamasını söylermisiniz bana kitapcı sevilmişi verdi ama bakıorum netten ilk kitap sevişmiş gözükmüyor , yanlıs okumak istemiyorum bastan baslayıp serinin sonuna kadar isimlerini yazarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5 kitabida bende var ama diģerlerini cok merak ediyorum hala cikmadi ya ilk kitabi da dönusum sevilmis ikinci kitabi burcu

      Sil
    2. 1Dönüşüm.2sevilmiş.3aldatılmış.4yazgı.5arzulanmış ama 6 daha hiç bir yerde yok

      Sil
  22. Bastan sona sıralamasını yazarmısınız rica etsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dönüşüm sevilmiş aldatılmış yazgı arzulanmış ...

      Sil
  23. Ben 6 kitabindayim sadece İngilizce bulabildim lütfen bulanlar bana atabilir mi pdf Türkçe nişanlı dayim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben bu kitaplari cok seviyorum ama yurt disinda yasadigim icin nir turlu bulamiyorum okumak icin bulduklarimda kargoyla göndermiyorlar rica etsem sizde hala kitaplar varsa bana satabilir misiniz

      Sil
  24. 6.kitap e kitap okuma da var ama ben elimde kitap olmasını istiyorum çıktımı acaba

    YanıtlaSil
  25. 1.dönüşüm 2.Sevilmiş 3.Aldatılmış 4. Yazgı 5. Arzulanmış 6.Sahiplenilmiş 7.Yeminli 8.Bulunmuş

    YanıtlaSil
  26. 6.kitabın çıkma zamanı hakkında fikri olan var mı?

    YanıtlaSil
  27. Kitabın İngilizce olarak 11 kitabı mevcut ama türkçesi ve 5. Kitaptan sonrası Türkçe olarak yok maalesef.

    YanıtlaSil