Sayfalar

28 Ağustos 2014 Perşembe

Söylemeyeceğine Söz Ver- Jennifer McMAHON - Kitap Yorumu


Jennifer McMAHON'un yeni kitabı Kayıp Kızlar Adası raflarda yerini alırken ben de yazarın ilk kitabı Söylemeyeceğine Söz Ver'e yorum yazmak için kolları sıvadım. Doğruyu söylemek gerekirse yeni okumadım ama kitabı baya sevmiştim o yüzden yorum yazmak istedim.

Kitabı fuar zamanı keşfetmiştim. Tanrıça serisini almak üzeri Ephesus standına ilerlerken görmüş ve dikkatimi çekmişti. Buradan da Ephesus yayınlarının orijinal kapağı kullanmak yerine yeni bir kapak kullanmayı tercih etmelerinin ne kadar doğru bir karar olduğunu anlayabilirsiniz. Orijinal kapağı gördüm. Eğer o kapağı kullanmış olsalardı muhtemelen almazdım. Ve böyle güzel bir kitabı okuyamamış olacaktım. Yani kısacası, normalde orjinal kapak taraftarı biri olsam da bu kapağı sevdim.

Kitabın biraz enteresan bir konusu var. Sanırım bunu ''Bu gece birini öldürdüm''  diye başlayan tanıtımdan anlamışınızdır. Ama ben yine de kısaca konudan bahsedeceğim.

Kırk bir yaşındaki okul hemşiresi, Alzheimer hastası olan annesi ile ilgilenmek için kırsaldaki evine dönmüştür. Geldiği ilk gece bir cinayet olur ve küçük bir kız öldürülür. Bu olay, kadının çocukluğunda yaşanan bir başka cinayete esrarengiz biçimde benzemektedir. Sınıf arkadaşları tarafından "Patates Kız" denilerek alay edip dışlanan yoksul arkadaşı Del de otuz yıl önce aynı şekilde öldürülmüştür. Del'in katili asla bulunamamış, o günden sonra küçük kız, hayalet hikâyeleri ve efsanelerde ölümsüzleşmiştir. Şimdi, yeni cinayetin soruşturması kahramanımızı karşı konulamaz bir şekilde içine çekerken, geçmişi ve geleceği korkunç, beklenmedik bir şekilde bir araya geliyor. Çünkü hiçbir şey göründüğü gibi değil… Ve gençliğinin hayaletleri unutulmaktan çok uzak.

Kitabın bence en güzel yeri tahmin edilebilir olmaması. Ayrıca bir cinayeti konu almasının yanı sıra fantastik olaylar da yer alıyor. Bu da polisiye ve fantastik severleri tek kitapta birleştirmenin yanında sanırım benim gibi iki türede düşkün olanların kitaba aşık olmasını sağlıyor.

Spoiler vermek gibi olmasın ama boşuna katili tahmin etmeye çalışmayın. Bu kitabı çözemezsiniz. Ben kediden şüphelenir ama o karakterden şüphelenmezdim. Bana göre bir kedinin cinayet işleme ihtimali katilinkinden çoktu. Hala tahmin etmeye çalışıyorsunuz dimi? İtiraf edin tahmin etmekten vazgeçmediniz sadece tahminlerinizi benim verdiğim ipucuna göre elediniz. Millet, sizde kendimi görüyorum.)

İkinci kitabı okumak için sabırsızlanıyorum. İlk fırsatta alıp okuyacağım ve tabi ki yorumu sizlerle paylaşacağım. Ama siz de sabırsızlanın diye onun tanıtımını da paylaşacağım ;)

İlk kitabı okuyanların yorumlarını bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder