Sayfalar

7 Eylül 2014 Pazar

Labirent : Ölümcül Kaçış

Hatırla.

Hayatta kal.

Koş.





Maze Runner , beyazperdeye giderken benim bloğuma da uğramayı ihmal etmedi.




Bu kitaba biraz haksızlık ettim sanırım. Kitabı filminin çekileceği  konuşulurken almıştım ama film vizyona girecek henüz okudum. Sonrasında hep yeni kitaplar almıştım ve nasıl olduğunu anlayamadan okuma listesinde altlara kaydı.

Distopyalarda ilk bölümler sıkıcı gelir çünkü yazar size girdiğiniz dünyayı tanıtmak için çırpınıyordur. Açıkçası ben de ilk elli sayfayı öf leye pöf leye okudum. Sürekli bir şeyleri çözmeye çalışmaktan en az baş karakterimiz Thomas kadar sıkılmıştım. Ama bana güvenin kitabın geri kalanında ilk bölümlerin acısını çıkartıyorsunuz.

konudan kısaca bahsedecek olursak;

Kayran adı verilen, etrafı devasa taş duvarlarla çevrilmiş bir alanda hafızası silinmiş şekilde uyanan Thomas, kendisini aynı şekilde hafızası silinmiş ve nereden geldiğini hatırlamayan gençlerden oluşan bir topluluğun içinde bulur. Her 30 günde bir aralarına Thomas gibi yeni birisi katılan ve kendilerine Kayranlılar diyen bu topluluk, kapıları her sabah açılıp her akşam kapanan ve çevrelerini saran devasa bir labirentin içinde yaşamaktadır. Kayran’da sıkışıp kalan bu topluluk labirentten kaçmanın imkansız olduğuna inansa da, Thomas’ın gelmesiyle birlikte işler değişmeye ve bir umut yeşermeye başlar. Genç yetişkin romanı olarak oldukça ilgi çekici bir hikayeye sahip olan Labirent: Ölümcül Kaçış, yeni bir seriyi başlatma potansiyeline sahip gibi görünüyor. Dylan O’Brien, Kaya Scodelario, Thomas Brodie-Sangster ve Will Poulter gibi yıldızı parlayan genç oyuncuların başrolleri paylaştığı film, 19 Eylül’de vizyona girecek.


 Filmden önce kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum.Film vizyona girene kadar bitirmiş olursunuz. Düşünün ben son sayfayı okurken ‘’ne ara buraya geldim la ben?’’ oldum. Bunu yapamayacaksanız bile filmi kaçırmayın daha sonra devam kitaplarını okursunuz.Bu kitabı daha evvelden okuyup beğenen arkadaşlara da yine Pegasus yayınlarından çıkan Incarceron'u tavsiye edebilirim. Konu olarak fazlasıyla benzemesinin yanı sıra en az bunun kadar güzel bir distopya. 


ALINTILAR-











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder